Valet att marknadsföra sig

För att synas så gäller det att marknadsföra sig, vissa behöver mer marknadsföring än vad andra företag behöver. Hur man väljer att marknadsföra sig beror mycket på vilken typ av produkt du har och hur man kan marknadsföra den produkten och företaget.

Innan det fanns reklam i radio och TV så var det den tryckta formen av marknadsföring som gällde. Annonser i dagstidningar och kvällspress med bilder och budskap om att vi har den produkt som just du behöver. Man nådde en relativt begränsad mängd människor på detta sätt och företag marknadsförde sig så gott man kunde. Med dagens teknik så ser det väldigt annorlunda ut och många använder sig av både TV- och radioreklam men dock så har Internet blivit den nya spelplanen för reklam. Visst det finns även företag som annonserar i den lokala blaskan och det räcker för den produkt de har och det företaget.

Ett annat sätt är som många i spelbranschen väljer att marknadsföra sig genom andra som recenserar och skriver om just deras spelbolag, svenskacasino.se är ett lysande exempel på en bra och informativ sajt som skriver om olika casinon på nätet. Då internet är en stor marknadsplats så gäller det att syna på så många ställen som möjligt. Självklart så gäller det att hitta sitt sätt att marknadsföra sitt företag på, om det är genom att synas på webben eller på annat sätt.

Man kan också trycka upp reklam t-shirts eller kaffemuggar som delas ut till blivande kunder eller att lägga sin marknadsföringsbudget på digital marknadsföring är upp till dig som företag. Huvudsaken är att man gör något så att man syns. Ju bättre marknadsföring som man lyckas med desto högre kan budget för marknadsföring höjas.

Med högre budget så kan man med mer och kanske bättre marknadsföring genomföras och locka fler att bli kunder. En klassisk reklam som rullat länge är ju ICA’s reklam på TV som nästan blivit som en TV serie som folk följer. Många som vill veta hur det går för ICA Stig och hans medarbetare. Det var under 201 som reklamen startade och pågår med samma intensitet idag. 2007 så utsågs den som den längsta reklamserien någonsin av Guinness Rekordbok. Där innan så hade de även vunnit flera guldägg i kategorin årets reklamfilm.